dinsdag 2 maart 2010

Details van de Citron

Omdat het al bij ravelry beschreven was, heb ik het hier niet zo uitgebreid gedaan. Maar omdat er vraag naar was, toch hier even hoe ik heb gewerkt om de citron te krijgen zoals die nu is.

De 'shawlette' moet volgens patroon (hier in het nederlands door Wolhemel) gebreid worden op naald 4 en verbruikt dan 430 meter garen. Op ravelry had ik gezien dat je op naald 3,25mm 402 meter garen gebruikt, en omdat ik 479m garen gesponnen heb, heb ik voor naald 4,5 gekozen. Belangrijkere reden was eigenlijk dat ik een Addi kantnaald in deze dikte heb :-). Uiteindelijk had ik 1 meter te weinig, en heb ik die ene meter bij moeten spinnen, ben ik blij dat ik geen gekocht garen had!

De kraaltjes heb ik niet op het garen geregen maar volgens deze mooie tutorial op de steken in de derde rij van iedere patroonherhaling, elke derde steek gezet. Ik begon dan de tweede steek na de marker (dat volgt uit het patroon als je de citron zelf maakt). Ik heb de gewone Gutermann glaskraaltjes gebruikt (gewoon die dikkere buisjes waar volgens mij 28 gram in zit, genoeg om wel 2 citrons mee van kralen te voorzien).

Het afhechten heb ik volgens deze tutorial gedaan.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, mailen mag altijd.

Geen opmerkingen: