donderdag 8 december 2011

Kerstballen

Sinterklaas is alweer uit het land, en is nog even langsgeweest voor de surprise-avond bij Stitch en Bitch Eindhoven. Erg gezellig, en de avond eindigde rond de kerstboom:
Als je beter kijkt zie je dat de boom is volgehangen met gebreide kerstballen, gebreid door een heleboel SnB-leden.

Meestal heb ik bij rages minder motivatie om mee te doen, maar dit vond ik een erg leuk initiatief. Dus potlood erbij gepakt en wat kerstballen ontworpen. Het zijn wat donkere foto's, maar dat lag aan het tijdstip van de avond...

Hier heb ik moeite gedaan om het patroon door te laten lopen over de hele breedte van de kerstbal:

Een wat simpeler patroon, maar daarom niet minder betoverend:

En de volgende is de allergaafste; een snor-patroon van een Knitty-patroon erop gemaasd, en dan met schapekrullen een heuse kerstmanbaard gemaakt:

En dan nu op naar de kanten kerstbal :-)...

4 opmerkingen:

Wieke van Keulen zei

Die kerstbal met baard is zo ontzettend leuk! Die moet je opsturen naar Arne & Carlos. Top. Wil jouw snb-groep meedoen met het breien voor Stop AIDS Now? mijn mail is: wieke@4ourdream.nl

Annita zei

De eerste gebreideballenboom die ik zie. Er volgen er vast meer op andere blogs

MoniqueB. zei

Wat een dotje!
Zo zag ik ergens een kerstbal met dat 'eyelash' garen. Het leek Saturnus wel!

Gezellige kerst.

Anoniem zei

mooie kerstballen kijk altijd ff op je blog
www.pienbolsert.blogspot.com