maandag 20 april 2020

Vaatdoekje

Ik heb wat anders gebreid dan sokken (het zou bijna in de krant mogen). Ik wilde graag katoenen vaatdoekjes hebben omdat de plastic microvezeldoekjes elke keer microplastics achterlaten in het mileu. Dus toen ik zag dat de durable breikatoen no. 8 (die glanst dus niet, dus dat is beter) in de aanbieding was heb ik wat bolletjes aangeschaft.
Dit is het eerste probeersel:
Het is het hielpatroontje van de tickseed sok uit het laatste logje, maar dan een beetje aangepast.

Zo heb ik ze gebreid op 2,5mm naalden:

  • zet 60 steken op
  • rij 1: brei alle steken recht
  • rij 2: [haal 1 steek af met de draad naar je toe, brei 1 steek recht] en herhaal dit
  • brei de twee rijen door tot je een vierkantje hebt (bij mij was dat 45 herhalingen in totaal)
  • brei 1 rij recht
  • kant af (ik heb Elizabeth Zimmermans Sewn Bind Off gebruikt)
En dan nu starten aan een ander bolletje met een andere steek, gewoon om wat steken uit te proberen is dit ook al leuk!

Geen opmerkingen: