dinsdag 25 januari 2022

Enkelsokken

 Ik draag alleen nog maar sneakers, en daarin zijn wollen enkelsokjes heerlijk om te dragen. Om alvast in de sokkenstemming te komen voor de komende sokken madness heb ik mijn restjesbak bekeken en besloten dat er nog best wat restjessokken konden komen.

Bij deze sokken heb ik de boord, hiel en teen in mintgroen gebreid. Het zijn net als vorig jaar spiraalsokken. Je kunt lezen hoe ik ze heb gemaakt in mijn aantekeningen bij dit project. Geen garantie :-), er kan nog wat aan duidelijkheid verbeterd worden, dat staat op de planning.

Deze sokken zijn voor in donkere sneakers. Ik heb de garens echt opgebreid vandaar dat ze verschillende tenen hebben.
En deze zijn voor bij een jurk met fluorgele accenten, om je zonnebril bij op te zetten. De sok met de roze teen is de rechtersok want ik maak de sokken met asymmetrische tenen.
En dan nu maar eens warm draaien met wat kleurwerk sokken!

1 opmerking:

Marian zei

Dat zijn leuke sokjes. 's Zomers draag ik in huis en in de tuin altijd crocs en dan zijn die korte sokjes ook zo fijn. Maar nooit aan gedacht om zo restjes op te maken, nu heb ik niet veel restjes want die gaan in de sokkendeken :-) oftewel SYB. Ik gebruik nu de 50gr. bolletjes.